Leerling A

23 november 2019 - Sliema, Malta

Wegens de privacy wet mogen wij nooit de hele naam van een leerling in een verslag zetten vandaag alles de letter A.

In deze blog wil ik wat meer vertellen over leerling A. A is deze zomer naar Malta gekomen met haar gezin vanuit Israël. Wat je veel op onze school ziet is dat de ouders hierheen komen voor een nieuwe baan, bij leerling A was dit ook het geval. We merkte gelijk dat Engels lastig zou worden. We hebben meerdere leerlingen op onze school die gebrekkig Engels spreken maar met leerling A moesten we echt vanaf de basis beginnen. Ik vond dit in het begin heel lastig want hoe wil je iemand iets leren die totaal geen idee heeft wat je zegt. Janna en ik zijn samen in overleg gegaan over hoe we dit wide gaan aanpakken. Ik ben vervolgens elke dag een uurtje met A gaan zitten en heb haar zo de afgelopen weken de basis geleerd. In het begin ging het heel stroef maar er zit nu al zoveel vooruitgang in.  Ze leert natuurlijk ook veel van haar klasgenootjes en je merkt dat ze ook steeds meer durft.