Stage

1 oktober 2019 - Sliema, Malta

Hey hey Allemaal, zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is het even geleden dat ik iets heb geschreven. We hebben het mega druk gehad op stage en met van alles daar omheen maar ik ben er weer met een nieuw verhaal!  Ik loop stage in junior 3 bij Miss Janna. In onze klas zitten 9 leerlingen, vergeleken met Nederland is dit dus echt weinig. Alle leerlingen krijgen zo wel echt de aandacht die ze verdienen en veel extra hulp. Het onderwijs hier is niet heel anders dan in Nederland. Ze werken uit boeken en met thema's. Ze doen hier veel aan Engels en rekenen want dat zijn volgens hun de belangrijkste vakken. Wat wel anders is is dat ze werken met een rooster, dit omdat niet alle vakken door de docent zelf worden gegeven. Vakken zoals Art, ICT en PE worden gegeven door een speciale vakdocent. Het was wel even wennen dat de leerlingen al om 07:45 beginnen, dat betekent wekker om 06:30. Voor de gene die me goed kennen weten dat ik natuurlijk niet de gezelligste ben op z'n tijdstip.... Je word hier wel echt gezien als de mede docent ipv als de stagiaire. Wanneer een docent ziek is word ook van jou verwacht dat je de klas overneemt. Alles gebeurd ook in overleg en er is veel ruimte om zelf lessen te geven wat ik heel fijn vind. Ik krijg van Janna veel feedback en hulp en leer hier dus echt veel.

Liefs,